|
Każda orkiestra potrzebuje dobrego dyrygenta – dba on o odpowiednią dynamikę i artykulację poszczególnych części wykonywanego utworu, kreuję odpowiednią atmosferę w zespole, a swym autorytetem poświadcza jakość grupy. Problem pojawia się wtedy, gdy dyrygentów w zespole jest zbyt wielu, a muzycy nie wiedzą którego z nich słuchać – dezorientują się. Dziś nie zajmę Wam dużo czasu, ale z drugiej strony chyba jednak powinienem, bo pewna znana orkiestra cierpi z powodu urodzaju.
Końcowa faza letniego okienka transferowego była dla zespołu z Mediolanu niezwykle udana. W składzie znalazło się dwóch kolejnych piłkarskich geniuszów, co wzbudziło wśród kibiców i samych piłkarzy wielki entuzjazm. Tylko nieliczni komentatorzy przestrzegali przed popadaniem w hurraoptymizm. Niewiele osób zwracało uwagę na ich wypowiedzi, no bo przecież teraz Scudetto i LM są nasze…
Sezon Milan zaczął bardzo okazale, lecz niebawem przyszedł pierwszy zawód i zaczęły pojawiać się głosy krytyczne - zamiast cieszyć się z kolejnych zwycięstw Milan męczy się o skromne zwycięstwo, remisuje (również jednobramkowo) i raz już zdarzyło mu się przegrać. Taka sytuacja wprawia w coraz to większe zakłopotanie kibiców, a przede wszystkim trenera Allegriego, który (założę się) nie był przygotowany na aż tak duże roszady w składzie. Trener przez długie wakacyjne tygodnie pracuje nad ustawieniem drużyny, rozważa różne rozwiązania taktyczne i zbiera myśli. W pewnym momencie ten domek z kart burzy się, kopnięty trzydziestocentymetrową stopą pewnego Szweda.
Cała gra kreowana jest na właśnie na niego, a on sam (mimo że nie jest kapitanem) dyryguje kolegami z drużyny (pewnie wielu z Was zaobserwowało jak ręką wskazuje innym ustawienie na boisku). Aż strach pomyśleć co będzie, gdy do formy wróci Robinho, wykuruje się Pato (który sam woli przecież grać z przodu, jeśli oczywiście nie jest w danej chwili połamany), a Dinho wypocznie i zacznie czarować na nowo… Każdy z nich ma własną wizję swojego miejsca na murawie i każdy z nich jest w pewien sposób chimeryczny (jak na prawdziwego indywidualistę przystało). Musimy się w końcu zacząć zgrywać, bo „pojedynczą jedenastką” jeszcze żadna ekipa nie wygrała.
Nie skłamię, jeśli powiem, że mogliśmy się liczyć z tym, że trudno będzie połączyć naszą magiczną czwórkę. Nie ulega jednak wątpliwości, że dopiero teraz okaże się na ile profesjonalnym trenerem jest Max i na ile jego autorytet wpłynie na dyscyplinę i zgranie. Bądź co bądź, to on jest najważniejszą osobą w tej orkiestrze.
PS:
I tak uważam, że Kevin Prince Boateng jest najbardziej udanym transferem tego roku ;)
Udostępnij
|
|
piÄ
tek, 01 paĹşdziernik 2010, 02:38 rossoner99 / komentarzy: 1268 / 
Stary! Mistrzowski felieton. Nie czytałem lepszego na tej stronie... też uważam, że nie powinno się kupować trenerowi zawodnika 2 dni przed zamknięciem okienka transferowego. To burzy tak jak wspomniałeś, harmonię i zgranie zespołu wytrenowane na treningach i sparingach.
Druga kwestia, to zbyt duża ilość gwiazd w zespole. Chciałbym wierzyć w to, że Max ogarnie tą sytuacje... bo bardzo go lubię.
Sacchiemu udało się to z Rijkaardem, Gulitem i Van Bastenem...
Co do tego, żeby grać na Ibrę, może jednak wskazywać na to, że Max się już całkowicie pogubił, dlatego liczy w meczach na geniusz tego zawodnika. Oby nie!
|
|
|
|
piÄ
tek, 01 paĹşdziernik 2010, 16:33 patoironi / komentarzy: 2985 / 
i ktorego wybrac na tego dyrygenta ?
|
|
|
|
piÄ
tek, 01 paĹşdziernik 2010, 17:10 Matthew07 / komentarzy: 327 / 
felieton na 6 z plusem!
A co do naszych psuedodyrygentów, to macie racje. Trzeba wybrać jednego, no może w szczególnych chwilach dwóch by się przydało. Jak dla mnie, Ronaldinho już sie szykuje do odejcia - dlatego zakupiony został Binho... I własnie jemu powierzyłbym miano "mózgu". Pato ma szklane nogi, więc jego częsta absencja przekreśla u niego pozycję dyrygenta. Ibra - Facet może i ma jakiś respekt w oczach innych graczy, jednak nie chciałbym, aby mówiło się Ibra=Milan i odwrotnie. To taki sprzedawczyk, który teraz kopie dla rossonerich. Dziekuje za to, ale to nie powod, aby ustawiac pod niego caly zespol. Robinho z kolei jest przedstawicielem takiego rodzaju piłkarza, który w swoim małym móżdżku ma tylko 1 słowo "ATAKOWAĆ". A jemu to się akurat udaje. Ma 26 lat (z tego co mi wiadomo), więc jest w idealnym wieku, by być liderem zespołu. Zafascynowała mnie jego prędkość i technika już w Realu, a potem w barwach Brazylii w RPA. To rewelacyjny zawodnik, który niestety czasem gdzieś zgubi swoje powołanie, i nie umie wyjść z dołka. jednak według mnie to on zasługuje na batutę dyrygenta, choć potrzebuje nieco czasu, by powrócić do formy i się zespolić z resztą drużyny.
A wy jak myślicie?
|
|
|
|
piÄ
tek, 01 paĹşdziernik 2010, 17:24 frost07 / komentarzy: 75 / 
Ja sądzę, że tylko kwestią czasu jest aż talent Robinho eksploduje w Milanie. Czas Ronniego niestety się kończy (tak jak jeszcze kilku innych zawodników z klubu). Pamiętajcie, że nad wszystkim czuwa Galliani i na pewno jest świadomy, że dwa najbliższe lata to czas rewolucji kadrowej w MIlanie. Ibry się już nie zmieni, ale można go skutecznie strofować (myślę o Allegrim). Czekam tylko aż cała trójka w końcu się zgra i może być bardzo ciekawie. Pieniądze za Ronniego można przeznaczyć na perspektywicznych pomocników i prawego obrońce z prawdziwego zdarzenia.
|
|
|
|
piÄ
tek, 01 paĹşdziernik 2010, 18:04 :::Ronaldinho::: / komentarzy: 328 / 
SUPER!!!!
A DYRYGENTEM POWINIEN ZOSTAĆ RONALDINHO
|
|
|
|
piÄ
tek, 01 paĹşdziernik 2010, 20:02 Turizman / komentarzy: 585 / 
Czas Roniego nie dobiega końca co wy ludzie gadacie? Że ma 30 lat to już musi odejsc? Lampard ma 32 a mimo to wymiata pozatym Roni ostatni sezon był najlepszy w Milanie i czytałem kiedyś że podpisze kontrakt z Milanem do 2014roku i zakończy tu karierę.
|
|
|
|
piÄ
tek, 01 paĹşdziernik 2010, 20:15 artur1318 / komentarzy: 10618 / 
Frost07 też uważam, że Boateng to nasz najlepszy transfer. ;]
|
|
|
|
piÄ
tek, 01 paĹşdziernik 2010, 22:04 Burton72 / komentarzy: 2078 / 
Boateng najlepszy ze względu na niską cenę, ale myślę, że Ibrahimović także sepłnia swoje zadanie. Strzela bramki- wystarczy. Bardzo lubię Ibrahimovicia, lubiałem go nawet w Juventusie, Interze czy Barcelonie, teraz miałem to szczęście że jeden z moich ulubionych zawodników trafił do Milanu. Ibra preferuje właśnie taki styl gry i kupując go, Galliani musiał się z tym liczyć. Jeśli gra Ibra- najlepiej grać pod niego. Więc tutaj proszę się nie bulwersować- jeśli Milan ma grać drużynowo, to czemu go kupili? Myślę, że wystarczy połączyć magię Pato, Ronaldinho i Robinho, którzy będą dogrywać do Ibrahimovicia. Jest to ewidentny strzelec, który okazji raczej nie marnuje, jednak i on musi się okrzesać i nie dyrygować tak wszystkimi. Faktycznie, trochę irytujące jest jak on każe pomocnikowi ustawiać się tam gdzie będzie najlepiej...
|
|
|
|
piÄ
tek, 01 paĹşdziernik 2010, 23:01 frost07 / komentarzy: 75 / 
Nie śmiem podważać jego umiejętności i wcale nie o to mi chodziło, ale wyobraźmy sobie, że kontuzja (odpukać!) wyklucza go z gry na dłuższy czas i co wtedy gra Milan?
Trzeba przygotować jakieś rozwiązania zastępcze, bo różnie to może być. Ibra niezniszczalny nie jest i musimy umieć grać także bez niego, tak jak staramy się grać bez Pato i Dinho.
|
|
|
|
sobota, 02 paĹşdziernik 2010, 08:27 piterboxer / komentarzy: 6404 / 
Nie sztuką jest jednak mieć takich graczy. Trzeba umieć ich wykorzystać w 100 procentach, nie jeden trener chciałby mieć taki właśnie dylemat byle tylko posiadać ich w składzie.. Max ma duże szczęście i nie powtarzalną szansę, dla swojego dobra powinien ją wykorzystać :-)
|
|
|
|
sobota, 02 paĹşdziernik 2010, 10:54 Szczepan22 / komentarzy: 942 / 
Dyrygentem powinien być rozgrywający, który dogrywałby piłki do tych napastników. Pirlo jest już trochę wypalony, mam nadzieję że w następnym mercato Milan kupi jakiegoś dobrego pomocnika i wtedy będzie można w pełni wykorzystać potencjał tych wielkich graczy.
|
|
|
|
sobota, 02 paĹşdziernik 2010, 11:47 jacop90 / komentarzy: 160 / 
Nie do końca zgadzam się z Tobą. Bardzo dobrze czyta się Twoje felietony.
|
|
|
|
sobota, 02 paĹşdziernik 2010, 12:20 blejs / komentarzy: 878 / 
ja w tabeli o najlepszym transferze wybralem Ksiecia:) uwazam ze od razu wkomponowal sie w zespol, jego gra jest na poziomie. Swieetny felieton:)
|
|
|
|
sobota, 02 paĹşdziernik 2010, 15:18 kamilo93 / komentarzy: 1321 / 
Dałoby się to wszystko połączyc ale niestety nie mamy w składzie Fabregasa cz Iniesty uważam że Milan musi zainwestowac w rozgrywającego jeśli chce żeby gra Milanu wyglądała przyzwoicie.
|
|
|
|
sobota, 02 paĹşdziernik 2010, 18:33 LordVoldziu / komentarzy: 133 / 
Felieton naprawde pierwsza klasa, w dodatku podzielam prawie w pelni Twoje opinie. Brawo!
|
|
|
|
sobota, 02 paĹşdziernik 2010, 19:53 Seba1899 / komentarzy: 8581 / 
Gratuluje udanego felietonu.
|
|
|
|
niedziela, 03 paĹşdziernik 2010, 01:26 Heros / komentarzy: 1871 / 
Boateng to nas najlepszy transfer, nawet przed jego transferem mówiłem Wam że to będzie wzmocnienie spore :)
|
|
|
|
niedziela, 03 paĹşdziernik 2010, 15:56 E9rossoneri94milan / komentarzy: 1385 / 
Fajny felieton :)
|
|
|
|
niedziela, 03 paĹşdziernik 2010, 15:59 Wódkowski11 / komentarzy: 2289 / 
Fajny felieton .
A nie powinien dyrygować jeden piłkarz, grać ma cala drużyna
|
|
|
|
niedziela, 03 paĹşdziernik 2010, 20:16 wolfie19 / komentarzy: 5192 / 
według mnie pomoc obecnie powinna wygladac tak
gattuso/flamini boateng pirlo
co do tego kwartetu zadka beda grac razem sam to widze
tylko ja pragne odejscia roniego i tego by robinho zajol jego miejsce albo przynajmniej gral na najwyzszym poziomie.
z rezsa chce by ibra dluzej niz rok tu nie pozostal bo ma od dzis 29 lat. na jego miejsce suareza bym kupił bo to co on wyprawial z obroncami milanu w meczy z ajaxem było znakomite.
pato onim mozna powiedziec zarowno duzo jak i malo. mam kolege co za barca jest ja mu messiego zazdrosze on mi pato i kłuce sie z nim ze pewnego dnia pato zlata pilke dostanie wiec tego bardzo pragne i chce by siecil tak jak kaka
a roni nasza szkapa sezon poprzedni mial udany taktyka byla pod niego ale juz nie robmy sobie zartów i zlikwidujmy graczy ktorzy maja 30 lat zostawl bym neste gattuso i pirlo ale resza 30 latkow powinna poprostu odejsc roni tez powinien opuscic mediolan. na jego miejsce nie potrezba bylo by nikogo bo taktyka ulegla by zmianie na 4-4-2 z resza sentymentalnie pragne sciagnac kake chciaz wyporzyczyc i wziasc merkela do skladu
to o naszej 4 chcialem powiedziec ale wszyscy i ja ze wszystkimi sie zgodze ze i tak boateng to strzal w 10
|
|
|
|
niedziela, 03 paĹşdziernik 2010, 22:48 Pablito / komentarzy: 47 / 
Krótko i treściwie.
|
|
|
|
wtorek, 05 paĹşdziernik 2010, 14:53 Pajak95 / komentarzy: 653 / 
kolejny fajny felieton:D takze uwazam ze najlepszy nasz trenasfer to zakup k.p.b :D
|
|
|
|
wtorek, 05 paĹşdziernik 2010, 17:52 99Spider / komentarzy: 2234 / 
ja tylko mam nadzieję że przybycie do Milanu Robinho to przygotowanie na odejście Roniego...
Nic do niego nie mam a nawet go bardzo lubię ale nie możemy polegać na graczu który jeden mecz gra świetny a w następnym potyka się o własne nogi i po stracie piłki głupio się uśmiecha...
a co do lidera zespołu to żaden z nich mi nie pasuje... tylko Binho jest zbliżony do mojego ideału prawdziwej gwiazdy a mam na myśli wysuniętego pomocnika który gra za napastnikami (np. Kaka za czasów gry w Milanie)
|
|
|
|
Ĺroda, 06 paĹşdziernik 2010, 16:04 gacusiek1234 / komentarzy: 395 / 
Moi zdaniem :
Robinho ---------Ibra-------Pato
lub
---Pato---
---Ibra----
lub
pato---Ibra/Robinho
W zadnym zestawieni nie widze R80 i go nie chce !
|
|
|
|
Ĺroda, 06 paĹşdziernik 2010, 21:28 Camill / komentarzy: 2631 / 
Bardzo dobry felieton;] Tak trzymać Frost.
Co do PS - zgadzam się jeśli chodzi o Boatenga, ale uważam, że transfer Ibry również był dobrym posunięciem, choć na początku miałem mieszane uczucia...
Szwed od początku robi to co do niego należy, to czego oczekuje od niego drużyna i wszyscy kibice - jest skuteczny w polu karnym i strzela bramki.
|
|
|
|
niedziela, 10 paĹşdziernik 2010, 16:23 Ronaldinho1602 / komentarzy: 162 / 
pato i ibra a reszta wyjazd -_,_-
|
|
|
|
niedziela, 10 paĹşdziernik 2010, 19:23 Bonczek58 / komentarzy: 4575 / 
heh
|
|
|
|
poniedziaĹek, 11 paĹşdziernik 2010, 18:26 Michał / komentarzy: 1498 / 
Zdaje mi się, że Dinho nie za bardzo chce być przywódcą, Robinho wie, że tutaj są lepsi od niego, a Pato jest jeszcze młody i ma tak naprawdę niewiele do gadania. W tej sytuacji rolę 'dyrygenta' przejmuje Najemnik. To dobrze, bo pod niego powinna być ustawiona nasza gra. Na pewno pod względem sportowym to on wniósł najwięcej do drużyny - więcej niż Prince. Można go lubić lub nie (ja go nie lubię), ale trzeba przyznać, że wykonuje swoją robotę. Tutaj po prostu potrzeba czasu. Widać, że z meczu na mecz jest coraz lepiej. Jeśli kupią w zimie dobrego pomocnika i bocznego obrońcę, to jesteśmy zdecydowanym faworytem w walce o scudetto.
|
|
|
|
piÄ
tek, 15 paĹşdziernik 2010, 19:06 Rosssonerrro / komentarzy: 1032 / 
Racja z Boatengiem! Trzeba zryc sie z Genoa, az bedzie nasz. Wracajac do tematu, zespol sie gra, problemu juz nie bedzie. Problem jest w tym, ze jest brak zgrania, ale przyzwyczajanie sie do czegos to zawsze jest kwestia czasu. Tak wogole swietny felieton, ale stwierdzam, ze to nie brak zgrania napastnikow jest no. 1 w Milanie tylko brak bocznych obroncow z prawdziwego zdarzenia..
|
|
|
|
poniedziaĹek, 18 paĹşdziernik 2010, 19:07 arturro / komentarzy: 1524 / 
Ja uważam że z tej czwórki tylko Ibra jest typowym " penerem boiskowym" i choć nie przepadam za nim jako człowiekiem to podoba mi sie jego gra i łatwość w zdobywaniu bramek !!!! dlatego stawiam na niego jako pana z batutą !!!!! a co do zarzutów że jest najemnikiem to gwiżdżę na to dopóty dopóki będzie grał dla nas !!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
wtorek, 26 paĹşdziernik 2010, 21:19 Bonczek58 / komentarzy: 4575 / 
nie wykupienie Boatenga było by głupotą roku
|
|
|
Niestety, ale tylko zarejestrowani uzytkownicy moga dodawac komentarze...
|
Wszystkich użytkowników, którzy nie moga sie wylogować prosimy o usuniecie wszystkich plikow cookies zwiazanych z acmilan24.com, dla FireFox Narzedzia, Opcje, Prywatnosc, usun pojedyncze cookies. Zmiany zwiazane sa z wprowadzeniem Blogów. Za zaistniala sytuacje przepraszamy
Regulamin w skrócie...
- Rejestracja jest darmowa i jednoznaczna z zaakceptowaniem Regulaminu.
- Redakcja zastrzega, iż niniejszy regulamin może ulec zmianie, bez konieczności informowania użytkowników.
- Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z odpowiedzialności cywilno prawnej.
| Lp. |
+/- |
Drużyna |
Me. |
G+/G- |
Pkt. |
| 1. |
Juventus |
68/20 |
|
| 2. |
Milan |
74/33 |
|
| 3. |
Udinese |
52/35 |
|
| 4. |
Lazio |
56/47 |
|
| 5. |
Napoli |
66/46 |
|
| Lp. |
+/- |
Zawodnik |
Strzelił |
| 1. |
Zlatan Ibrahimović |
| 2. |
Diego Milito |
| 3. |
Antonio Di Natale |
| 4. |
Edinson Cavani |
| 5. |
Rodrigo Palacio |
| Lp. |
+/- |
Zawodnik |
Strzelił |
| 1. |
Zlatan Ibrahimović |
| 2. |
Antonio Nocerino |
| 3. |
Kevin-Prince Boateng |
| 4. |
Robinho |
| 5. |
Antonio Cassano |
|